Golfkul 2018!

Årets upplaga av Golfkul startade inne i stan, på korthålsbanan under maj med prova-på-aktiviteter för barn i årskurs 1-6. Dessa barn med föräldrar bjöds även in till ”Golfens dag” 26 maj på Sofieholms golfbana för fika och info för föräldrarna, aktiviteter och glass till barnen samt uppvisningsspel på banan för båda tillsammans, av bl.a. vårt serielag.

Klubben har även köpt in fyra juniorset som finns att låna gratis på Sportoteket för nyttjande av korthålsbanan, man förser även med bollar för utlåning i samband med spel.

Golfkul fortsatte under sommaren ute på Sofieholms golfbana/ranch med ca. 20-tal barn som visade intresse för fortsättning under sommarlovet och som avslutades med taco-buffé för dessa barn. Dessutom var det några barn från Golfkul som deltog på klubbens juniorläger.

Tankar finns i ungdomskommittén att kontakten skall hållas vid liv under vinterhalvåret med diverse aktiviteter och info, med de som gick på Golfkul under sommarlovet för att de lättare ska komma igång våren 2019.

Det har varit ett fantastiskt engagemang för Golfkul från ledare och serielaget i elit- och ungdomskommittén under ledning av Johan Hammarbäck.

Preliminärt planeras för ett Golfkul även 2019 för att få fler barn och ungdomar ”nyfikna” på golf.

Arrangemanget har genomförts i samverkan med Gävleborgs Idrottsförbund och SISU
Idrottsutbildarna i Gävleborg.